tisdag 28 juni 2011

Måndag kväll 27 juni 2011

Måndag kväll före avresa. Lite resfeber har inte riktigt infunnit sig ännu... Mest beroende på en massa shoppande och annan stress.  Fy fan vad vi hatar att shoppa! Förutom alla jobbiga människor som alltid lyckas ställa sig i vägen, skrikiga ungar och insmilande säljare m m, så har idag modet lyckats fucka upp min vardag ytterligare några snäpp. Idag skall allt sitta tight, och då menar jag anorektisk Pariserbögtight!

Tröjor och skjortor sitter åt så in i hel... över mina överarmar (förlåt att jag råkar ha lite muskler kära modeskapare). Provade gubbyxor i det oändliga i flertalet affärer, de flesta lyckades jag inte ens korva upp över vaderna! Va fan! Lägg dessutom till dessa underbara provhytter: Ljuset framhäver verkligen blekfet hud på en mycket osmickrande sätt. Ljuset har dock en fantastisk egenskap i att få minsta lilla blämma att lysa stort och rött. Så, för att sammanfatta, fan vad vi hatar att shoppa!

Dock hittade jag 4 par snygga byxor billigt på outlet + en megaÜbersnygg kavaj för halva priset...jaaaayyy
Laura hittade tre snygga långsomriga klänningar och ett par blusar.-) Äntligen klara pust!


Äntligen är allt packat och blommor vattnade etc etc. Har ändå den där känslan av att jag har glömt något men inte kan komma på vad.... den där känslan som ligger där i bakgrunden och maler... Nåja, jag kommer nog på det när vi är i Tyskland.

Nu är det dags att försöka chilla lite så här kvällen innan så att vi kan vara pigga imorgon bitti när målaren väcker oss (Adrian ville ha nya tapeter, Tack Adrian! ).
Det finns olika sätt att stressa av, man kan ta sig en liten rom, man kan meditera etc.. Personligen slappnar jag av bäst när jag målar Hitlermustasch på vår sovande katt. Då känner i alla fall jag mig harmonisk!
                                 Nämen Luna, vad har du för ideologi egentligen! Thi hi...

Fenomenet kallat för Kittlers (cats that looks like Hitler)
se mer här  Cats that look like Hitler!

Inga kommentarer: